Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Два фильма о советско-польской войне: этюд забвения советского киномифа

Tytuł:
Два фильма о советско-польской войне: этюд забвения советского киномифа
Two Films about the Soviet-Polish War: The Ètude of Oblivion of the Soviet Cinema Myth
Dwa filmy o wojnie radziecko-polskiej: etiuda zapomnienia radzieckiego mitu kinowego
Autorzy:
Романовская, Ольга
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1816989.pdf
Data publikacji:
2021-09-01
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Tematy:
советско-польская война
пропагандистский дискурс
преемственность исторической памяти
кинематограф
Soviet-Polish War
propaganda-discourse
cinematography
continuity of historical memory
wojna radziecko-polska
propagandowy dyskurs
kinematografia
ciągłość pamięci historycznej
Źródło:
DOCTRINA. Studia Społeczno-Polityczne; 2021, 18, 18; 177-188
1730-0274
Język:
rosyjski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
В статье рассматривается «рождение», конструированиеи деконструкция художественного кинообраза советско-польской войны,концептуализируются различные интеллектуальные проекты советскогоизучения и осмысления военных действий в хронологических рамкахсобытий 1919-1921 годов. Анализируются два фильма «П.К.П.» и «Перваяконная». Рассматривается процесс трансформации и последующегосоциального забвения пропагандистского дискурса этого военногопротивостояния.

W artykule przeanalizowano „narodziny”, budowanie i dekonstrukcjęartystycznego obrazu kinowego wojny radziecko-polskiej. Dokonano konceptualizacji różnorodnych intelektualnych projektów badań radzieckich i pojmowaniadziałań wojennych w ramach chronologicznych wydarzeń lat 1919-1921. Analizie poddano dwa filmy „P. K. P.” i „Pierwsza Konna”. Przedstawiono procestransformacji, a następnie społecznego zapomnienia propagandowego dyskursutej wojennej konfrontacji.

The article examines the «birth», construction and deconstruction ofthe artistic film image of the Soviet-Polish War, it conceptualizes various intellectual projects of the Soviet study and understanding of military operations inthe chronological framework of the events of 1919-1921. Two films «P. K. P.»and «The First Horse» are analyzed. The process of transformation and subsequent social oblivion of the propaganda discourse of this military confrontationare considered.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies