Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wypalenie zawodowe wśród profesji społecznych - analiza zjawiska na podstawie zawodu nauczyciela

Tytuł:
Wypalenie zawodowe wśród profesji społecznych - analiza zjawiska na podstawie zawodu nauczyciela
Burnout among social professions - analysis of the phenomenon on the basis of the teaching profession
Autorzy:
Michcik, A
Ostrowska, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/181219.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
wypalenie zawodowe
profesje społeczne
nauczyciele
burnout
social professions
teachers
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2015, 10; 25-27
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wypalenie zawodowe stanowi przedmiot badań naukowych od wielu lat. Obecnie problematyka ta cieszy się dużym zainteresowaniem. Stąd też celem artykułu jest próba przedstawienia zjawiska wypalenia zawodowego wśród profesji społecznych, a szczególnie w odniesieniu do zawodu nauczyciela. Trudno niezgodzie się z panującym poglądem, ze wobec tej grupy zawodowej stawiane są dość wysokie wymagania Źle zorganizowane środowisko pracy, niesatysfakcjonujące wynagrodzenia, niedocenianie pracy i nakładanie coraz więcej obowiązków administracyjnych stają się źródłem stresu dla współczesnych pedagogów, a następnie wypalenia zawodowego. Skutki wypalenia ponosi nie tylko sam pracownik nim dotknięty, ale także organizacja, w której jest zatrudniony. Ponadto konsekwencje wypalenia zawodowego odczuwają uczniowie, a także współpracownicy Z tego tez względu warto podnosić świadomość nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych na temat wypalenia zawodowego i radzenia sobie z nim.

Burnout is the subject of research for many years. Currently, it is a problem of enjoying the constant interest. Therefore, the aim of this article is attempt to present the phenomenon of burnout among social profession; especially in regard to the teaching profession. It's hard not to agree with the prevailing view that in the face of this professional group are placed quite high requirements. Poorly organized work environment, unsatisfactory wages, underestimating the work and imposing more and more administrative duties become a source of stress for today's educators, and burnout. Without doubt, this phenomenon is a serious problem today. The effects of burnout borne not only by the affected employee himself, but also the organization in which he is employed. Moreover, the consequences of burnout feel the students as well as colleagues for this reason, it is worth raising the awareness of teachers and directors of education about burnout and coping with it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies