Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcjonowanie społeczno-emocjonalne dzieci w okresie późnego dzieciństwa w rodzinach migracyjnych. Ilustracja empiryczna

Tytuł:
Funkcjonowanie społeczno-emocjonalne dzieci w okresie późnego dzieciństwa w rodzinach migracyjnych. Ilustracja empiryczna
The Social and Emotional Functioning of a Children in Late Childchood in Migrant Families. The Empirical Illustration
Autorzy:
Bogucka, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1811304.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
migracje zarobkowe
rodzina migracyjna
rozłąka
funkcjonowanie społeczno-emocjonalne
późne dzieciństwo
paid migration
migrant family
separation
socio-emotional funtioning
late childhood
Źródło:
Roczniki Pedagogiczne; 2017, 9(45), 3; 127-143
2080-850X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł traktuje o sytuacji dzieci w rodzinach, w których rodzice wyjeżdżają za granicę w celach zarobkowych. Autorka przedstawia charakterystykę zjawiska, następnie dokonuje opisu rodziny migracyjnej w kontekście współczesnego ujęcia rodziny. Prezentuje wnioski globalne będące rezultatem badań jakościowych, przeprowadzonych wśród członków rodzin doświadczających rozłąki migracyjnej. W konkluzji autorka podejmuje próbę odniesienia doświadczeń badanych do pojęcia dziecka supernowoczesnego.

The article presents the discourse about the situation of children in families in which parents leave the country for financial reasons. It discusses the characteristics of migrant families in the context of contemporary scientific approach to family. The article presents an empirical illustration of the social and emotional functioning of a child in migrant family in late childhood. It describes global conclusions of the results of the qualitative research conducted among family members separated due to migration. In conclusion, the author attempts to relate the respondents’ experience to the concept of a “supermodern child”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies