Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podmiotowość ucznia i szanse jej rozwoju w edukacji wczesnoszkolnej

Tytuł:
Podmiotowość ucznia i szanse jej rozwoju w edukacji wczesnoszkolnej
Subjectivity of student and chances of its development in early childhood education
Autorzy:
Bałachowicz, Józefa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1811159.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
features of postmodernity
subject
subjective paradigm
supporting student's subjectivity
teacher's new tasks
cechy ponowoczesności
podmiot
paradygmat podmiotowy
wspieranie podmiotowości ucznia
nowe zadania nauczyciela
Źródło:
Roczniki Pedagogiczne; 2014, 6(42), 2; 9-32
2080-850X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of the article gives questions about the directions of changes in early childhood education, referring to the category of the subjectivity. She states that education does not meet with expectations to it, and education based on the neoliberal model does not conduce the changes in cultural and social system of the country. An important way out of the impasse is to return to the paradigm of subjective education. Child's education should therefore be characterized by a humanistic atmosphere, personalized approach within the process of learning, focus on the development of the individuality of each student and community activities.

Autorka artykułu stawia pytania o kierunki zmian edukacji wczesnoszkolnej, odwołując się do kategorii podmiotu. Stwierdza, iż edukacja nie spełnia stawianych jej współcześnie oczekiwań, a kształcenie oparte na neoliberalnym modelu jednostki nie sprzyja przemianom w systemie kulturowym i społecznym kraju. Ważną drogą wyjścia z impasu jest powrót do paradygmatu podmiotowego edukacji. Edukację dziecka powinien zatem charakteryzować humanistyczny klimat, spersonalizowane podejście w całym procesie kształcenia, nastawienie na rozwój indywidualności każdego ucznia i wspólnotowego działania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies