Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przedsiębiorcza orientacja współczesnych polskich korporacji

Tytuł:
Przedsiębiorcza orientacja współczesnych polskich korporacji
Entrepreneurial orientation of contemporary Polish corporations
Autorzy:
Piecuch, Teresa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1810967.pdf
Data publikacji:
2016-09-15
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
przedsiębiorczość
przedsiębiorcza orientacja
korporacja
entrepreneurship
entrepreneurial orientation
corporation
Źródło:
Studia i Materiały; 2016, 2/2016 (21), cz.1; 96-109
1733-9758
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We współczesnych, coraz bardziej złożonych warunkach otoczenia, przedsiębiorczość postrzegana jest jako wartość sama w sobie. Umożliwia funkcjonowanie i rozwój. Jest podstawą innowacyjności, konkurencyjności, efektywności działania. Powinna zatem charakteryzować zarówno jednostki (przedsiębiorczość indywidualna), jak i różnego rodzaju przedsiębiorstwa (przedsiębiorczość korporacyjna, wewnętrzna, intraprzedsiebiorczość). Szczególnie pożądana jest w dużych korporacjach, w których pobudzenie „przedsiębiorczego ducha” („wskrzeszenie” swego rodzaju DNA przedsiębiorczości (Arshi, 2012)) z powodu między innymi formalizacji, biurokracji, braku (lub ograniczonej) wolności działania, jest bardzo trudne (czasami wręcz niemożliwe). W opracowaniu zwrócono szczególną uwagę na wymiary rozwoju przedsiębiorczości korporacyjnej. Omówiono różnego rodzaju przedsiębiorcze inicjatywy, podejmowane w obrębie struktur dużych, rozbudowanych przedsiębiorstw. Dokonano tego, wykorzystując kategorię przedsiębiorczej orientacji (zbliżonej do przedsiębiorczości, choć nie tożsamej), w której zwraca się uwagę na to, jak przedsiębiorstwo funkcjonuje, jakie działania podejmuje, by mogło zostać ocenione jako przedsiębiorcze.

In contemporary, more and more complicating conditions of the environment, entrepreneurship is perceived as a value per se. It enables functioning and development. It is the basis for innovativeness, competitiveness and efficiency. Therefore, entrepreneurship should characterize individuals (individual entrepreneurship), as well as various kinds of enterprises (corporate, internal and intra- entrepreneurship). It is particularly desired in large corporations in which the resurrection of “entrepreneurial spirit” (implantation of specific entrepreneurial DNA (Arshi, 2012)), among others, owing to formalization, bureaucracy and lack of freedom is very difficult (sometimes even impossible). In this paper particular attention is paid to the dimensions of corporate entrepreneurship development. There are discussed various types of entrepreneurial activities undertaken within large, complex enterprises. For this purpose, the category of entrepreneurial orientation (similar to entrepreneurship, however not identical) is used. It draws attention to how enterprises function, what actions they take to be considered entrepreneurial.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies