Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autentyczność i pasja nauczyciela jako uwarunkowania rozwoju ucznia. Pedeutologiczne inspiracje płynące z biografii Anny Nagórskiej (1882-1963)

Tytuł:
Autentyczność i pasja nauczyciela jako uwarunkowania rozwoju ucznia. Pedeutologiczne inspiracje płynące z biografii Anny Nagórskiej (1882-1963)
Teacher’s Genuineness and Passion as Determinants of Student Development. Inspiration Drawn from the Biography of Anna Nagórska (1882-1963). From the Perspective of the Study of the Teacher’s Profession
Autorzy:
Dziaczkowska, Lucyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1810863.pdf
Data publikacji:
2020-08-18
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
autentyczność
pasja życia
pasja rozwoju
genuineness
passion for life
passion for development
Źródło:
Roczniki Pedagogiczne; 2020, 12, 2; 35-49
2080-850X
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule została podjęta kwestia wspomagania rozwoju ucznia w perspektywie tkwiących w nauczycielu uwarunkowań, jakimi są jego autentyczność, życiowe pasje oraz pasja życia i rozwoju. W oparciu na wątkach biograficznych Anny Nagórskiej – nauczycielki, poetki i animatorki kultury, dokonano próby rekonstrukcji konkretnej „dobrej praktyki” pracy nauczyciela. Aby nie poprzestać jedynie na refleksji historycznej, w tekście pojawiają się pytania (i próby odpowiedzi na nie) o możliwości i skuteczność stosowania podobnych praktyk we współczesnej szkole.

This paper discusses the issue of supporting student development from the perspective of teachers’ traits, including genuineness, lifelong interests, and passion for life and development. Based on the threads taken from the biography of Anna Nagórska – teacher, poet, and organiser of cultural events – the author attempts to reconstruct specific “good practices” in the teachers’ work. In order to extend the discussion beyond historical deliberations, the paper also includes questions (and attempts to provide answers) on the possibility and effectiveness of applying similar practices in contemporary schools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies