Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Work at Home, Home at Work: Difficulties in Achieving Work–Life Balance in Selected European Countries

Tytuł:
Work at Home, Home at Work: Difficulties in Achieving Work–Life Balance in Selected European Countries
Autorzy:
Polkowska, Dominika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1810837.pdf
Data publikacji:
2016-06-28
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Socjologiczne
Tematy:
work-life balance
general family support model
dual earner support model
market-oriented model
work-to-home conflict
paternalistic-market model
Źródło:
Polish Sociological Review; 2016, 194, 2; 191-208
1231-1413
2657-4276
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work-family balance is a state of globally assessed equilibrium in which labour resources enable employees to meet the requirements and expectations of the family, while family resources enable family members to meet the requirements and expectations of the work, making it possible to act effectively in both areas. The aim of this paper is to demonstrate that the problem of reconciling work and family life is of global reach (and particularly acute in Western societies). Also, to present differences between selected countries in this aspect. Our hypothesis assumes that, taking work-life balance into consideration, Poland is in the worst situation among these countries. Following Korpi’s classification, the countries we have selected for the analysis are: Germany, Belgium (examples of the general family support model), Sweden, Finland (the dual earner support model) and the United Kingdom (the market-oriented model). Although Poland is not present in Korpi’s classification, we include it in our analysis as an example of a different model, not mentioned by Korpi, namely, the paternalistic-market model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies