Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Psychological aspects of manager (leader) and subordinate communication

Tytuł:
Psychological aspects of manager (leader) and subordinate communication
Psychologiczne aspekty komunikacji między przełożonym (liderem) a podwładnym
Autorzy:
Tumalavičius, Vladas
Trofimovs, Igor
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1810728.pdf
Data publikacji:
2019-12-12
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Tematy:
zarządzanie
komunikacja
decydowanie
lider
menadżer
subordynacja
subordinate.
Źródło:
DOCTRINA. Studia Społeczno-Polityczne; 2012, 9, 9; 293-306
1730-0274
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article undertakes the problems of the behaviour and prognose in the mutual manager understanding. It is based on investigations of the range of different fields: sociology, management, psychology. This interdisciplinary approach is typical for the social sciences, especially for the theory of social communication. Authors show the role of the essence of the subconscious predictable of the superior's behaviour and subordinate, what they explain on examples of different situations. They give the pattern of different versions of expectations and they come to the conclusion about necessity of investigations of psychological aspects of manager communication during training of staff in the managements.

Artykuł podejmuje problematykę zachowań i prognozowania wzajemnego zrozumienia w komunikacji menadżerskiej. Opiera się na dociekaniach z zakresu różnych dziedzin: socjologii, zarządzania, psychologii. To interdyscyplinarne podejście jest typowe dla nauk społecznych, m.in. dla teorii komunikacji społecznej. Autorzy wskazują na istotę podświadomego przewidywania zachowań przełożonego i podwładnego, co wyjaśniają na przykładach różnych sytuacji. Podają schemat różnych wersji przewidywań i dochodzą do wniosku o konieczności badań psychologicznych aspektów komunikacji menadżerskiej podczas szkolenia personelu w zakresie zarządzania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies