Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effect of Online Reviews on Consumer-Based Brand Equity: Case-Study of the Polish Restaurant Sector

Tytuł:
The Effect of Online Reviews on Consumer-Based Brand Equity: Case-Study of the Polish Restaurant Sector
Autorzy:
Brzozowska-Woś, Magdalena
Schivinski, Bruno
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1810504.pdf
Data publikacji:
2019-12-02
Wydawca:
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Tematy:
consumer-based brand equity
eWOM
restaurant sector
Źródło:
Central European Management Journal; 2019, 27(3); 2-27
2658-0845
2658-2430
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: This paper focuses on the effects of positive and negative online reviews (eWOM) on the metrics of consumer-based brand equity (CBBE) in the context of the Polish restaurant sector. Methodology: The dedicated online survey was completed by 777 consumers, which we then analyzed with structural equation modeling. Each catering outlet was to allow to order meals online. We used descriptive analysis, confirmatory factor analysis, and path analysis to test the hypotheses. Findings: The findings suggest that positive online reviews affect each CBBE variable in the online catering outlet’s context. In the case of known catering establishment’s offering in the option of plac ing orders via online platforms, negative eWOM only affects the perceived quality and brand loyalty. However, it does not change brand awareness and brand association. Implications: This paper contributes to the body of literature on eWOM, which to date offers very little understanding of the topic of positive and negative online reviews and CBBE dimensions. Moreover, in terms of practical and managerial applications, this study can be used to delineate strategy in terms of management of eWOM to optimize brand strategies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies