This study aims to explore how teachers’ use of instructional strategies to foster learner autonomy varies depending on principal instructional leadership. Based on a nationally representative sample of approximately 2,200 teachers in 131 middle schools in South Korea, a series of hierarchical generalized linear modeling analyses has been conducted. The main findings from this study lend credence to the idea that teachers whose school principals provide greater instructional leadership are significantly more likely to integrate instructional strategies to advance learner autonomy into their classroom teaching. This result appears very robust even after a range of variables pertaining to school and teacher characteristics is simultaneously taken into account.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00