Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Refleksja nad badaniami z zakresu pedagogiki medialnej prowadzonymi w Katedrze Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

Tytuł:
Refleksja nad badaniami z zakresu pedagogiki medialnej prowadzonymi w Katedrze Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Reflection on Research in the Field of Media Pedagogy Conducted in the Department of Early Childhood Education and Media Pedagogy at the University of Silesia in Katowice
Soziale Partizipation der Kinder Eine Skizze zur Dynamik des Diskurses
Autorzy:
Huk, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1808278.pdf
Data publikacji:
2019-09-24
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
media pedagogy
schools of media pedagogy in Poland
digital media in education
Partizipation der Kinder
Staatsbürgerschaft der Kinder
Kinderrechte
Źródło:
Chowanna; 2019; 187-197
0137-706X
2353-9682
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper characterizes the problem of research in the field of media pedagogy conducted in the team functioning in the Department of Early Childhood Education and Media Pedagogy at the University of Silesia in Katowice. Selected research areas conducted by individual members of the team are presented against the background of the development of media pedagogy in Poland. The research concerned sharenting, educational benefits achieved by students through the media, media education of parents, use of computers in pre-school education, persuasive messages or shaping competence in the field of information technology among the Masai on African land. The wide spectrum of analyses undertaken by the media pedagogy team is also the result of the team’s cooperation with various research centres in Poland and abroad.

Heutzutage wird soziale Partizipation der Kinder als eine Idee wahrgenommen, die auf verschiedenen sozialen Stufen eingeführt werden soll. Sie ist auch mehrdimensional als verschiedenartige soziale Aktivitäten, darunter die Entscheidungsfindung in Sachen der Kinder betrachtet. In dem Diskurs über die Partizipation der Kinder wird derzeit deren kollektiver Ausmaß, d.i. die Teilnahme am Gesellschaftsleben und der Zugang der Kinder als einer sozialen Gemeinschaft zu sozialen und Bürgergütern hervorgehoben. Seitdem die Kinderrechtskonvention angenommen wurde beobachtet man dynamische Entwicklung des Diskurses über Partizipation der Kinder. Im vorliegenden Beitrag werden die Problematik und die aktuellen Tendenzen des Diskurses umrissen.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies