Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekspozycja na pola elektromagnetyczne w elektrycznych pojazdach komunikacji miejskiej

Tytuł:
Ekspozycja na pola elektromagnetyczne w elektrycznych pojazdach komunikacji miejskiej
Exposure to electromagnetic fields in electrical vehicles of urban transportation
Autorzy:
Gryz, K.
Karpowicz, J.
Molenda, M.
Zradziński, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/180763.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
pole elektromagnetyczne
komunikacja miejska
pojazdy elektryczne
electromagnetic field
urban transport
electric vehicles
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2007, 7/8; 24-27
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przeprowadzono identyfikację i badania pól elektromagnetycznych oddziałujących na pracowników obsługujących elektryczne pojazdy komunikacji miejskiej oraz analizę wymagań odnośnie metody i aparatury do takich badań. Dominujące składowe ekspozycji charakteryzują pasmo częstotliwości pól od sieci trakcyjnej 50 Hz - 2 kHz, pasmo częstotliwości pól od krótkotrwałych (rzędu 0,1 sekundy) stanów przejściowych układów zasilających 5-25 Hz średnia i maksymalna wartość skuteczna indukcji magnetycznej rejestrowana w paśmie 5 Hz - 32 kH, z częstotliwością archiwizacji co 5 sekund, wynoszące odpowiednio: w tramwajach 0,78 i 8,6 µ T, w metrze 0,53 i 17,1 µ T, w elektrycznych zespołach trakcyjnych kolei miejskiej 0,41µ T i 5,1 µ T. Stwierdzono, że poprawna ocena poziomu pól magnetycznych występujących wskutek stanów przejściowych w układach zasilających nie jest możliwa przy użyciu typowej aparatury do pomiaru wartości skutecznej natężeń pól.

Identification and investigations of electromagnetic fields (EMF) affecting workers in electrical vehicles of urban transportation have been performed. Analyses of the requirements concerning methods and measurement equipment for such investigations were conducted. The dominant components of investigated EMF are: frequency range of EMF from power supplying system 50 Hz – 2 kHz; frequency range of EMF from short-term (approx. 0.1 s) transient states of power supplying system 5-25 Hz; mean and maximum values of magnetic flux density, registered in the frequency band 5 Hz - 32 kHz with 5-second sampling of RMS respectively: in trams 0.78 and 8.6 µ T, in underground 0.53 and 17.1 µ T, in electric multiple units of urban railway 0.41 and 5.1 µ T. Assessment of magnetic fields associated with transient states in power supplying systems is not possible with the use of typical RMS meters for magnetic fields.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies