Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hałas infradźwiękowy na stanowiskach pracy kierowców w warunkach eksperymentalnych

Tytuł:
Hałas infradźwiękowy na stanowiskach pracy kierowców w warunkach eksperymentalnych
Infrasonic noise at workstations of drivers of road vehicles in experimental conditions
Autorzy:
Kaczmarska, A.
Augustyńska, D.
Wierzejski, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/180745.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
hałas
hałas infradźwiękowy
kierowcy
badania
noise
infrasonic noise
drivers
testings
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2007, 7/8; 12-15
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań hałasu infradźwiękowego występującego na stanowiskach pracy kierowców środków transportu drogowego przeprowadzonych w pojazdach fabrycznie nowych, w warunkach eksperymentalnych. Jak wynika z pomiarów równoważny poziom dźwięku G, LGeq,Te zarejestrowany w czasie Te = 30-60s na stanowiskach pracy kierowców autobusów i samochodów ciężarowych waha się odpowiednio w granicach od 92 do 114 dB w zależności od kategorii pojazdu i prędkości jazdy. Wartości równoważnego poziomu dźwięku A, LAeq,Te, występujące na tych samych stanowiskach pracy kierowców wahają się w granicach od 62 dB do 76 dB. Dla prędkości jazdy 50 km/h najwyższe wartości równoważnego poziomu dźwięku G rzędu: 107 - 111 dB zarejestrowano na stanowiskach pracy kierowców autobusów miejskich. W artykule przedstawiono również widma hałasu infradźwiękowego na stanowisku pracy autobusu miejskiego zarejestrowane przy różnych prędkościach jazdy. Stwierdzono występowanie istotnych składowych widma hałasu o poziomach ciśnienia akustycznego rzędu 100 dB w zakresie częstotliwości infradźwiękowych 16-20 Hz.

This article presents the results of a study of infrasonic noise present at the workstations of drivers of new road vehicles in experimental conditions. The measured equivalent continuous G-weighted sound pressure level (recorded in time Te = 30-60 s) at workstations of bus and truck drivers is 92 – 114 dB depending on vehicle type and travelling speed. The measured equivalent continuous A-weighted sound pressure level at the same workstations is 62 - 76 dB. The highest values of equivalent continuous G-weighted sound pressure level recorded at workstations of city bus drivers are 107 – 111 dB. Spectra of infrasonic noise for different travelling speeds at the workstation of a city bus driver are presented. The main components of the spectrum (sound pressure level of about 100 dB) are in the infrasound range of 16 – 20 Hz.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies