Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Z szacunku do... Z doświadczeń badań transdyscyplinarnych

Tytuł:
Z szacunku do... Z doświadczeń badań transdyscyplinarnych
Out of Respect for ... On the Experience of Transdisciplinary Research
Autorzy:
Kuncewicz, Dorota
Kruszewski, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1807370.pdf
Data publikacji:
2019-10-23
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
badania transdyscyplinarne; recenzja naukowa; psychologia jakościowa; literaturoznawstwo i psychologia
transdisciplinary research; scientific review; qualitative psychology; literary studies and psychology
Źródło:
Roczniki Humanistyczne; 2017, 65, 1; 169-185
0035-7707
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prezentowany artykuł dotyczy ewaluacji transdyscyplinarnego studium łączącego badaczy z dwóch różnych dyscyplin: psychologii oraz literaturoznawstwa. Zespół pracujący nad tym projektem analizował wypowiedzi osób dorosłych o ich życiu zgodnie z metodą analizy literaturoznawczej. Na etapie interpretacji wykorzystywano autorską metodę badań jakościowych w psychologii. Efekt tych badań został poddany recenzji przez psychologa, który zadeklarował, że artykuł ocenił zgodnie z zasadami oceny badań psychologicznych. W artykule prezentujemy pola nieporozumień, które rodzą się w relacji między tak skonstruowanym badaniem, a tak zaprojektowaną recenzją. Wskazujemy główne zasady, które – naszym zdaniem – powinny towarzyszyć recenzentom badań o charakterze transdyscyplinarnym.

The presented article concerns the evaluation of a transdisciplinary study carried out by researchers from two different disciplines: psychology and literary studies. The team working on this project analyzed  adults’ narrations about their lives, applying  the method of literary study analysis. At the stage of interpretation we used an original method of qualitative research in psychology. The effect of this research was subject to review by a psychologist, who declared that our article had been rated in accordance with  the principles of psychological research assessment. This article presents the areas of misunderstanding which result from  the relationship between  a study and  a review constructed in the aforementioned respective manners. We point out the main principles, which, in our opinion, should  accompany  people reviewing  studies  of a  transdisciplinary nature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies