Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości zastosowania dźwiękowego sygnalizatora ostrzegawczego z układem aktywnym

Tytuł:
Możliwości zastosowania dźwiękowego sygnalizatora ostrzegawczego z układem aktywnym
The possibilities of using an audible warning device with an active system
Autorzy:
Górski, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/180581.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
hałas
redukcja hałasu
sygnał dźwiękowy
pojazd uprzywilejowany
noise
noise reduction
sound signal
privileged vehicles
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2005, 2; 11-13
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Sygnały dźwiękowe nadawane przez znajdujący się w ruchu pojazd uprzywilejowany to istotna grupa sygnałów ostrzegawczych. Spełnienie roli informacyjnej sygnału wymaga odpowiedniej słyszalności i rozpoznawalności, co w warunkach ruchu drogowego możliwe jest jedynie przez emitowanie sygnału o odpowiednio wysokim poziomie ciśnienia akustycznego. Niestety, dźwięk sygnalizatora ostrzegawczego we wnętrzu pojazdu uprzywilejowanego odbierany jest jako hałas. Sytuacja ta powoduje konieczność zmniejszenia poziomu ciśnienia akustycznego sygnału ostrzegawczego mierzonego w kabinie pojazdu, przy zachowaniu jego wartości informacyjnej na zewnątrz pojazdu. W artykule przedstawiono propozycję rozwiązania tak postawionego problemu przez zastosowanie w sygnalizatorze ostrzegawczym układu aktywnej redukcji hałasu.

Audible devices for privileged motor vehicles are a very important group of warning devices. In road traffic audible warning devices, from the point of view of perception, should be loud. However a high sound pressure level of a warning device may be too noisy for drivers of privileged motor vehicles. The author presents the possibility of improving drivers’ working conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies