Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Schemat postępowania przy projektowaniu adaptacji akustycznej pomieszczeń edukacyjnych

Tytuł:
Schemat postępowania przy projektowaniu adaptacji akustycznej pomieszczeń edukacyjnych
A procedure for designing acoustic treatment of educational rooms
Autorzy:
Mikulski, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/180574.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
wibroakustyka
wskaźnik transmisji mowy
vibroacoustic
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2013, 3; 20-23
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podano powszechnie stosowane kryteria oceny pomieszczeń pod względem zrozumiałości mowy. Do oceny zrozumiałości mowy wybrano najpowszechniej stosowany parametr wskaźnik transmisji mowy STI. Przyjęto, że jego wartość w rozpatrywanym pomieszczeniu powinna być większa od 0. 70. Ta ostatnia zapewnia tzw. zrozumiałość dobrą w rozpatrywanych pomieszczeniach edukacyjnych. Dalej podano propozycję postępowania zmierzającego do uzyskania zrozumiałości dobrej. Propozycja ta określa wykonanie adaptacji akustycznej pomieszczenia, obejmującego wykonanie dźwiękochłonnego sufitu podwieszanego oraz zastosowanie na ścianach pomieszczenia materiałów dźwiękochłonnych. W artykule w celu weryfikacji skuteczności tych propozycji, podano przykłady zastosowania tych wytycznych w praktyce tj. w trzech pomieszczeniach edukacyjnych.

The article presents common criteria for assessing rooms in terms of The article presents common criteria for assessing rooms in terms of speech intelligibility. The most commonly used parameter of the speech transmission index STI was selected to assess speech intelligibility. It was assumed that its value in room should not exceed 0.70, which ensures so-called good intelligibility in classrooms. Further on, the article presents a procedure for obtaining good intelligibility. That proposal determines the acoustic treatment of a room, including installing a sound absorbing suspended ceiling and using sound absorbing materials on the walls. This article presents sample practical applications of these guidelines in three classrooms, which verified the effectiveness of the proposal.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies