Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagrożenie drganiami mechanicznymi użytkowników pojazdów jednośladowych - wyniki badań własnych

Tytuł:
Zagrożenie drganiami mechanicznymi użytkowników pojazdów jednośladowych - wyniki badań własnych
Hazard of mechanical vibration acting on riders of selected single-track vehicles - original research
Autorzy:
Kowalski, P.
Zając, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/180560.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
drgania mechaniczne
wibroakustyka
mechanical vibration
vibroacoustic
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2013, 4; 8-11
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań drgań mechanicznych działających na kierowców wybranych pojazdów jednośladowych. Wyznaczone dzienne ekspozycje na drgania działające przez kończyny górne oraz w sposób ogólny pozwalają na wstępne rozpoznanie narażenia na drgania mechaniczne pracowników wykorzystujących tego typu pojazdy. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że użytkowanie zawodowe pojazdów jednośladowych może wywoływać duże narażenie kierowców zarówno na drgania działające przez kończyny górne, jak i na drgania działające w sposób ogólny. Narażenie na drgania kierowców jednośladów bardzo zależy m. in. od rodzaju i konstrukcji użytkowanego pojazdu, rodzaju nawierzchni jezdni i prędkości jazdy.

This paper presents results of tests of mechanical vibration acting on riders of selected single-track vehicles The obtained daily exposure values of hand-arm and whole- body vibration allow preliminary recognition of the mechanical vibration hazard experienced by workers who use such vehicles. The results of tests indicate that occupational use of single-track vehicles may cause high exposure of the riders to hand-arm and whole-body vibration. The exposure of a rider of a single-track vehicle strongly depends on the type and design of the vehicle, type of road surface and speed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies