Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zadania mediów w realizacji misji nauczycielskiej Kościoła w Polsce

Tytuł:
Zadania mediów w realizacji misji nauczycielskiej Kościoła w Polsce
Media Tasks in the Realization of the Teaching Mission of the Church in Poland
Autorzy:
Sitarz, Mirosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1804896.pdf
Data publikacji:
2019-11-16
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
środki społecznego przekazu
ewangelizacja
prawda
władza
służba
instruments of social communication
evangelization
truth
power
service
Źródło:
Roczniki Nauk Prawnych; 2016, 26, 2; 155-175
1507-7896
2544-5227
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Z woli Jezusa Chrystusa posłannictwem Kościoła jest ewangelizacja. Stanowi ona podstawę do wyznaczenia ogólnych zadań mediów, którymi są: 1) promocja godności człowieka i 2) głoszenie prawdy oraz demaskowanie zła. Łącząc socjologiczne rozumienie środków społecznego przekazu jako władzy z teologicznymi przesłankami sprawowania władzy w Kościele, która ma być służbą, można sformułować szczegółowe zadania mediów, jako różnych rodzajów służby spełnianej: 1) wobec ludzi i kultur, 2) w dialogu ze światem, 3) wobec wspólnoty ludzkiej i postępu społecznego, 4) wobec wspólnoty kościelnej i 5) wobec nowej ewangelizacji.

By the will of Jesus Christ, the evangelization is the mission of the Church. It is the basis for designation the general tasks, which are: 1) the promotion of human dignity and 2) the proclamation of the truth and exposing the evil. Connecting a sociological understanding the instruments of social communication as a power, with a theological reasons of the exercise of power in the Church, which has to be the service, the specific tasks of the media can be formulated as a different types of service: 1) to the people and cultures; 2) in dialogue with the world; 3) to the human community and the social progress; 4) to the Church community and 5) to the new evangelization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies