Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Platforma Arche i obraz francuskiego e-learningu: problemy i perspektywy (na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego na uniwersytecie lotaryńskim w Nancy)

Tytuł:
Platforma Arche i obraz francuskiego e-learningu: problemy i perspektywy (na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego na uniwersytecie lotaryńskim w Nancy)
Arche – the Image of the French Online Education. (A Case of Teaching Polish as a Second Language at the University of Lorraine in Nancy
Autorzy:
Sitek, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1804629.pdf
Data publikacji:
2019-10-24
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
e-learning; glottodydaktyka; interkulturowość; multimedia
e-learning; glottodidactic; interculture; multimedia
Źródło:
Roczniki Humanistyczne; 2018, 66, 10; 165-174
0035-7707
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie roli francuskiej platformy e-learningowej Arche w systemie studiów na odległość Érudi, Études et Ressources Universitaires à Distance oraz w nauczaniu języka polskiego na Uniwersytecie Lotaryńskim (UL) w Nancy. W pierwszej części przybliżono pokrótce cele, motywy nauczania języków obcych oraz zarys historyczny platformy Arche. Następnie podjęto próbę scharakteryzowania profilu studentów podejmujących naukę języka polskiego na odległość za pośrednictwem Érudi w latach 2009-2015. Skoncentrowano się również na specyficznych zagadnieniach nauczania języka polskiego z wykorzystaniem materiałów multimedialnych oraz platformy Érudi, zwłaszcza w przypadku gramatyki oraz rozumienia ze słuchu. Na zakończenie przedstawiono aktualne sposoby nauczania języka polskiego na odległość na UL oraz propozycje usprawnienia funkcjonowania platformy i metod nauczania języka polskiego w ramach e-learningu, które stanowią część moich badań w przygotowywanej rozprawie doktorskiej.

The purpose of this article is to present the role of the French e-learning platform Arche in teaching Polish at the University of Lorraine in Nancy. In the first part I will present briefly the objectives and historical review of the platform Arche. Then I will attempt to characterize the profile of students choosing online classes of Polish language between 2009-2015. I will focus also on specific issues of Polish language teaching with the use of multimedia and platform especially for grammar and comprehension. At the end of the article I will present practiced ways of online teaching Polish at the University of Lorraine and proposals to improve the functioning of the platform and methods of teaching Polish.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies