Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mail – analiza wypowiedzi pisemnej uczniów szkoły ponadgimnazjalnej

Tytuł:
Mail – analiza wypowiedzi pisemnej uczniów szkoły ponadgimnazjalnej
Mail – the Analysis of Written Utterances of Students of Secondary School
Autorzy:
Kucharska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1804622.pdf
Data publikacji:
2019-10-24
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
dyskurs; tekst; input; mail
discourse; text; input; mail
Źródło:
Roczniki Humanistyczne; 2018, 66, 10; 57-72
0035-7707
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Złożoność i wieloaspektowość zadania, jakim jest napisanie tekstu, przysparza uczącym się wielu problemów. Postawiono sobie zatem pytanie, czy uczący się, którzy do pewnego stopnia opanowali niezbędną kompetencję leksykalno-gramatyczną, są w stanie napisać mail (wypowiedź zgodną z regułami dyskursu) wyłącznie na podstawie inputu w postaci wzorcowej formy takiego dokumentu. Następnie poszerzono pytanie badawcze o wpływ ćwiczeń, mających na celu usprawnienie poszczególnych umiejętności niezbędnych do napisania maila, na jakość wypowiedzi pisemnych uczących się. Na podstawie analizy porównawczej wypowiedzi uczniów, napisanych przed ćwiczeniami i po ćwiczeniach przygotowujących, zostaną wyciągnięte wnioski, które pozwolą odpowiedzieć na postawione pytania badawcze.

Writing a text is a complex task that can pose many problems for students. At the beginning of the article we ask a research question if a student that has already acquired a certain level of lexical and grammatical competence is able to write a mail (an utterance that respects the discourse rules) on the basis of input of an exemplary document. Next we want to verify an impact of exercises that aim to improve the abilities necessary to write a mail. The comparative and qualitative analysis should help to draw conclusions that allow to answer the research questions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies