The Author of the essay asks the following question: do parents have licentia rhetorica for talking about their experience? In her analysis she primarily focuses on an Internet magazine „Bachor. Bezradnik dla nieudacznych rodziców („Brat. Helpless-guide for looser–parents”) which represents a very particular way of talking about the child, a way which varies from parents’ standard linguistic behaviour. The Author traces the fragments which include intentionally created non–literality and subsequently proceeds to reconstruct the types of reception she observed. At the same time, the Author ponders on the reasons why some recipients resist the possibility of nonliteral reading or why they object to it – and, as a result, read messages literally. The considerations are presented in a broader perspective of the reflection upon the media motivated social and cultural transformations of rhetorical standards of talking about the child.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00