Wzrost zainteresowania miastem jako obiektem turystycznym stawia przed badaczami nowe wyzwanie. Miasto nie jest bowiem wyłącznie obszarem przyjmującym turystów, ale również skupiskiem mieszkańców, którzy posiadają własne potrzeby turystyczne realizowane poza miejscem ich zamieszania. Celem pracy jest przedstawienie koncepcji nowego, kompleksowego badania turystyki miasta. W końcowej części pracy zaprezentowano wskazania dotyczące klasyfikacji i typologii turystycznej miast, przy uwzględnieniu zarówno podaży turystycznej, jak i popytu na usługi turystyczne mieszkańców miast.
The growing interest in urban areas as a tourism phenomenon presents a new challenge to researchers. Urban areas do not only receive tourists, but are also a conglomeration of inhabitants who have their own tourism needs satisfied elsewhere. The aim of the article is to present an outline for a new, comprehensive, study of urban tourism. In the final part the author presents suggestions for the classification and typology of urban tourism, considering both tourism supply and the demand for tourism services elsewhere shown by urban inhabitants.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00