Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyniki badań zmniejszenia natężenia głosu nauczycieli oraz zmniejszenia hałasu tła akustycznego w salach lekcyjnych po wykonaniu adaptacji akustycznej

Tytuł:
Wyniki badań zmniejszenia natężenia głosu nauczycieli oraz zmniejszenia hałasu tła akustycznego w salach lekcyjnych po wykonaniu adaptacji akustycznej
Reducing the intensity of teachers voice and reduce background noise level in the classroom after the acoustic treatment
Autorzy:
Mikulski, W.
Jakubowska, I
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/179085.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
wibroakustyka
hałas
akustyka pomieszczeń
choroba zawodowa
vibroacoustic
noise
occupational disease
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2013, 6; 10-12
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Właściwości akustyczne pomieszczeń do komunikacji werbalnej charakteryzuje się parametrami czasu pogłosu i wskaźnika transmisji mowy. Z punktu widzenia nauczyciela istotne jest także, jakie musi być jego natężenie głosu, aby zapewnić akceptowalny poziom komunikacji. W pomieszczeniach o krótszym czasie pogłosu zmniejsza się hałas tła akustycznego, co pozwala nauczycielowi zmniejszyć natężenie głosu, bez pogorszenia jakości komunikacji werbalnej. Wynika to z faktu, że mówiący podświadomie i bezwiednie, reguluje natężenie głosu w taki sposób, aby było ono wyższe o kilkanaście decybeli od poziomu dźwięku i tła akustycznego (tzw. efekt Lombarda).W artykule przedstawiono wyniki badań, które umożliwiają określenie gęstości rozkładów poziomu dźwięku A podczas lekcji, z których wyznaczono poziom mowy głosu nauczycieli oraz poziom tła akustycznego.

The acoustic properties of classrooms for verbal communication are characterized by reverberation time and the speech transmission index. From the teachers' point of view, it is also important what voice intensity is necessary to ensure an acceptable level of communication. In rooms with shorter reverberation time, background noise is reduced, which enables a reduction in the teacher's voice intensity, without a decrease in the quality of verbal communication. This is due to the fact that speakers unconsciously and without thinking adjust the volume of their voice, so that is several decibels higher than the level of background noise (the so-called Lombard's effect). This article presents the results of research on determining the density distribution of sound pressure level in the classroom, from which the level of the teacher's voice and background noise are determined.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies