Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sales channels from organic food processing companies

Tytuł:
Sales channels from organic food processing companies
Kanały sprzedaży z przetwórni żywności ekologicznej
Autorzy:
Smoluk-Sikorska, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1790421.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Tematy:
organic food
market
processing companies
sales
sales channels
export
żywność ekologiczna
rynek
przetwórnie
zbyt
kanały sprzedaży
eksport
Źródło:
Annals of The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists; 2019, 21, 4; 436-445
2657-781X
2657-7828
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objective of the paper is identifying the main organic food sales channels from processing companies and attempting to determine their influence on organic food processing. Recently, the dynamic development of organic farming and its market has been observed. Nevertheless, the elements of this market show a number of weaknesses. One of the weakest links of the studied market is the processing of organic food, which bears a high transaction cost resulting from, among others, low distribution development. The paper presents the results of an inquiry research carried out in the first half of 2019 on 55 organic food processors. Conducted research shows that the production structure of the examined companies, mainly focused on fruit, vegetable and cereal products, is only partly adjusted to consumer expectations, who increasingly prefer organic dairy and meat. The main distribution channel is sales to small retail outlets. Wholesale trade came second, although still too underdeveloped, to assure effective products flow from processors to retail. More than half of the studied processors sell their products abroad, mainly to EU countries, North America and Asia. However, it is low-processed products, which are mostly exported. This is an unfavourable phenomenon from a value-added generating perspective.

Celem artykułu jest identyfikacja głównych kanałów zbytu żywności ekologicznej z przetwórni i próba określenia ich wpływu na przetwórstwo żywności ekologicznej. W ostatnim czasie obserwuje się dynamiczny rozwój rolnictwa ekologicznego i rynku jego produktów. Niemniej jednak, elementy tego rynku wykazują wiele słabości. Jednym ze słabych ogniw badanego rynku jest przetwórstwo żywności ekologicznej, które ponosi wysokie koszty transakcyjne, m.in. z uwagi na niski rozwój dystrybucji. Przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w pierwszej połowie 2019 roku wśród 55 przetwórców ekożywności. Z przeprowadzonych badań wynika, że struktura produkcji przetwórni, w dużej mierze skoncentrowana na przetworach owocowo-warzywnych i zbożowych, jest tylko częściowo dostosowana do oczekiwań konsumentów, którzy w coraz większym stopniu preferują ekologiczny nabiał i mięso. Głównym kanałem sprzedaży z przetwórni są sklepy detaliczne. Na drugim miejscu znalazł się handel hurtowy, który jest jednak nadal zbyt słabo rozwinięty, aby zapewnić skuteczny przepływ produktów z przetwórni do detalu. Ponad połowa badanych sprzedaje część swojej produkcji za granicę, głównie do krajów Unii Europejskiej oraz do Ameryki Północnej i Azji. Przedmiot eksportu stanowią jednak produkty mało przetworzone, co jest zjawiskiem niekorzystnym z punktu widzenia generowania wartości dodanej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies