The article deals with colloquial knowledge about money of eight- and nine-year-old children. The importance of spontaneous and planned conversations on the subject of money is emphasised, conducted in the family and school environment. Attention is paid to the importance of pupils’ personal knowledge, their out-of-school experiences and shaping their active attitude in constructing economic knowledge. The article also refers to the author’s research on the children’s everyday knowledge about money.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00