Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opodatkowanie zysków z reklam na tle regulacji dotyczących opodatkowania gospodarki cyfrowej

Tytuł:
Opodatkowanie zysków z reklam na tle regulacji dotyczących opodatkowania gospodarki cyfrowej
Taxation of the advertising profits against the digital economy taxation regulations
Autorzy:
Uściński, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1787907.pdf
Data publikacji:
2021-03-30
Wydawca:
Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i wspólnicy
Tematy:
opłata reklamowa
podatek cyfrowy
gospodarka cyfrowa
przychody z reklam
międzynarodowe prawo podatkowe
advertising contribution
digital tax
digital economy
advertisement incomes
international tax law
Źródło:
Doradztwo Podatkowe Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych; 2021, 3(295); 28-31
1427-2008
2449-7584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono genezę proponowanych rozwiązań dotyczących oskładkowania i opodatkowania usług reklamowych. Porównano koncepcje prawne oraz regulacje kształtujące normy prawnopodatkowe w zakresie opodatkowania usług reklamy konwencjonalnej (tradycyjnej) i usług reklamy cyfrowej (internetowej). Zaprezentowano prace nad międzynarodowymi rozwiązaniami dotyczącymi opodatkowania gospodarki cyfrowej. Omówiono także rolę, jaką odgrywają zyski z poszczególnych rodzajów usług reklamowych. Ponadto porównano propozycje polskiej opłaty reklamowej z wybranymi równoważnymi daninami w Austrii oraz we Francji.

This article presents the genesis of the proposed solutions for the contribution and taxation obligations imposed on the advertising services. The text compares legal concepts and regulations shaping standards in the scope of taxation of conventional (traditional) advertising services and digital (online) advertising services. For this purpose, the state of work on the international solutions for taxation of the digital economy was compiled. The role of profits from individual types of advertising services was also discussed. Moreover, the article compares the Polish advertising fee with selected equivalent levies implemented in Austria and France.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies