Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktywność społeczno-edukacyjna jako czynnik zmiany i rozwoju osób starszych

Tytuł:
Aktywność społeczno-edukacyjna jako czynnik zmiany i rozwoju osób starszych
Social and educational activity as a factor of change and development of the elderly
Autorzy:
Pikuła, Norbert G.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1787707.pdf
Data publikacji:
2021-08-09
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
social activity
educational activity
senior
lifelong development
aktywność społeczna
aktywność edukacyjna
całożyciowy rozwój
Źródło:
Praca Socjalna; 2021, 36(3); 127-141
0860-3480
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The 21st century is becoming a time of undertaking activities for the benefit of an aging society, activation of elder people, engaging them in various forms of social, civic and other activities. Pedagogy and social policy are part of this trend of emerging tasks, because their practical solutions determine the successful involvement of the oldest members of society in its development and change. The article highlights the value of social and educational activity of the elderly for their development and functioning in the world of dynamic changes. Attention is paid to the low activity of seniors in the areas of functioning mentioned above. This contributed to the formulation of tasks for education and social policy for preparing the youngest generations in preparation to a good and dignified old age care from an early age,.

Wiek XXI staje się czasem podejmowania działań na rzecz starzejącego się społeczeństwa, aktywizacji osób starszych, angażowania ich w różne formy działań o charakterze społecznym, obywatelskim i in. W ten trend pojawiających się zadań wpisuje się pedagogika i polityka społeczna, od ich praktycznych rozwiązań zależy bowiem pomyślne zaangażowanie najstarszych członków społeczeństwa w jego rozwój i zmianę. W artykule skupiono się na wartości aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych dla ich rozwoju oraz funkcjonowania w świecie dynamicznych przemian. Zwrócono uwagę na niską aktywność seniorów w zakresie wymienionych obszarów funkcjonowania. To przyczyniło się do sformułowania zadań dla edukacji i polityki społecznej na rzecz troski już od najmłodszych lat, najmłodszych pokoleń w przygotowaniu do dobrej i godnej starości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies