Bearing capacity of the working platform for heavy tracks was analysed using Distinct Layout Optimization (DLO)
method. The platform layer constructed from cohesionless soils is resting on weak cohesive subgrade. Different thickness of the platform,
its effective angle of internal friction and undrained shear strength of the soft soil were taken into consideration. Kinematic
method permits different failure mechanisms to be analyzed. Margin of safety for a given load and subsoil conditions was determined
using two approaches: increasing the load or decreasing the shear strength up to failure. The results were compared with solution
proposed in BRE recommendations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00