In this work, simulation techniques have been implemented to study the sound fields of a multi-
configurable performance enclosure by creating computer acoustic 3D-models for each room configuration.
The digital models have been tuned by means of an iterative fitting procedure that uses the reverberation
times measured on site for unoccupied conditions with the orchestra shell on the stage. The initial virtual
acoustic model is validated by comparing the other monaural and binaural acoustic parameters measured
in the room in terms of their perception differential threshold. The procedure is applied to the Maestranza
Theatre of Seville, built for the Universal Exhibition in 1992. The spatial distribution of the acoustic
parameters in the audience area of the venue by measured parameters and simulation mappings enables
the establishment of three zones of acoustic comfort, and are corroborated by the values of the Ando-
Beranek function which provide a global quality coefficient of each zone.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00