Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimization Design of Hybrid Mufflers on Broadband Frequencies Using the Genetic Algorithm

Tytuł:
Optimization Design of Hybrid Mufflers on Broadband Frequencies Using the Genetic Algorithm
Autorzy:
Chiu, M-C.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/177052.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
dissipative
reactive
hybrid muffler
genetic algorithm
space constraints
Źródło:
Archives of Acoustics; 2011, 36, 4; 795-822
0137-5075
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Recently, there has been research on high frequency dissipative mufflers. However, research on shape optimization of hybrid mufflers that reduce broadband noise within a constrained space is sparse. In this paper, a hybrid muffler composed of a dissipative muffler and a reactive muffler within a constrained space is assessed. Using the eigenvalues and eigenfunctions, a coupling wave equation for the perforated dissipative chamber is simplified into a four-pole matrix form. To efficiently find the optimal shape within a constrained space, a four-pole matrix system used to evaluate the acoustical performance of the sound transmission loss (STL) is eval- uated using a genetic algorithm (GA). A numerical case for eliminating a broadband venting noise is also introduced. To verify the reliability of a GA optimization, optimal noise abatements for two pure tones (500 Hz and 800 Hz) are exemplified. Before the GA operation can be carried out, the accuracy of the mathematical models has been checked using experimental data. Results indicate that the maximal STL is precisely located at the desired target tone. The optimal result of case studies for eliminating broadband noise also reveals that the overall sound power level (SWL) of the hybrid muffler can be reduced from 138.9 dB(A) to 84.5 dB(A), which is superior to other mufflers (a one-chamber dissipative and a one-chamber reactive muffler). Consequently, a successful approach used for the optimal design of the hybrid mufflers within a constrained space has been demonstrated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies