Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effect of the Cavity Damping on Vehicular Evaluation using the Finite Element Method

Tytuł:
The Effect of the Cavity Damping on Vehicular Evaluation using the Finite Element Method
Autorzy:
Ferreira, T. S.
Magalhães, P. A.
Moura, F. L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/176986.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
finite element method
acoustic control
trimmed body
numerical experimental correlation
modal damping
Źródło:
Archives of Acoustics; 2016, 41, 1; 87-97
0137-5075
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work focuses on finding a numerical solution for vehicle acoustic studies and improving the usefulness of the numerical experimental parameters for the development stage of a new automotive project. Specifically, this research addresses the importance of modal cavity damping for vehicle exerts during numerical studies. It then seeks to suggest standardized parameter values of modal cavity damping in vehicular acoustic studies. The standardized value of modal cavity damping is of great importance for the study of vehicular acoustics in the automotive industry because it would allow the industry to begin studies of the acoustic performance of a new vehicle early in the conception phase with a reliable estimation that would be close to the final value measured in the design phase. It is common for the automotive industry to achieve good levels of numerical-experimental correlation in acoustic studies after the prototyping phase because this phase can be studied with feedback from the simulation and experimental modal parameters. Thus, this research suggests values for modal cavity damping, which are divided into two parts due to their behaviour: ξ(x) = −0.0126(x − 100) + 6.15 as a variable function to analyse up to 100 Hz and 6.15% of modal cavity damping constant for studies between 30 Hz and 100 Hz. The sequence of this study shows how we arrived at these values.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies