Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multifractal Nature of Diesel Engine Rattle Noise in Vehicle

Tytuł:
Multifractal Nature of Diesel Engine Rattle Noise in Vehicle
Autorzy:
Puchalski, A.
Komorska, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/176736.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
mechanical noise
mechanical vibration
multifractal formalism
alpha-stable distributions
Źródło:
Archives of Acoustics; 2017, 42, 3; 469-474
0137-5075
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The investigation results of the emission of noises accompanying the diesel engine powertrain running in unloaded condition at low or idle speed, are presented in the hereby paper. The multifractal nature of the tested signals was confirmed by means of two groups of parameters. The proposed local parameters are based on the distribution of the probability density of measures, segregated into subsets according to pointwise Holder exponents. The obtained spectra constitute a set of multifractal measures related to singularities representing the local scaling of measures in various points of the time series. Global parameters were defined on the basis of multifractal measures of the parametrised Renyi’s entropy. These are properties treating summarily the whole spectrum of the emitted noise and reflecting changes of the vibroacoustic energy levels generated by noise sources. The tests encompassing simultaneous application of both groups of parameters confirmed their efficiency in the comparative analysis as well as in the subjective assessment of the noise level generated in the drive system of vehicles with diesel engines. This opens new possibilities within the simulation range of vehicle noises, for the needs of constructing the passive and active reduction systems of the effects of the vibroacoustic energy propagation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies