Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motives of second-hand products purchase — the qualitative study results

Tytuł:
Motives of second-hand products purchase — the qualitative study results
Motywy kupowania produktów używanych — wyniki badań jakościowych
Autorzy:
Raszka, Natalia
Borusiak, Barbara
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1681083.pdf
Data publikacji:
2020-01-31
Wydawca:
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Tematy:
second-hand products
motives of purchase
sustainable consumption
produkty używane
motywy zakupu
zrównoważona konsumpcja
Źródło:
Marketing i Rynek; 2020, 1; 23-31
1231-7853
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Second-hand buying helps to decrease the level of production and for that reason it may be recognized as a sustainable behaviour of a consumer. The main goal of the paper is to define and recognise motivations, opinions and beliefs about the purchase of second-hand products sold in various retail trade formats and to examine whether customers are motivated by their care for the environment, the desire to escape from the consumption system or attempt to follow the principles of sustainable consumption. The research was carried out using FGI — Focus Group Interview with seven people aged 20–30, including five women and two men. The criterion for the respondent selection was whether they bought a used product in the last 12 months. The survey was conducted on 15th April 2019. Answers and their analysis have shown that sustainable consumption is not the main motivation of respondents to buy used products. The most common reason is the low price of the products. However, some responses were indirectly related to sustainable consumption.

Kupowanie z drugiej ręki pomaga obniżyć poziom produkcji i z tego powodu może zostać uznane za przejaw zrównoważonej konsumpcji. Głównym celem artykułu jest rozpoznanie motywacji, opinii i przekonań dotyczących zakupu produktów używanych sprzedawanych w różnych formatach handlu detalicznego oraz zbadanie, czy motywacją klientów jest dbałość o środowisko naturalne lub próba przestrzegania zasad zrównoważonej konsumpcji. Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu metody zogniskowanego wywiadu grupowego z siedmioma osobami w wieku 20–30 lat, w tym pięcioma kobietami i dwoma mężczyznami. Kryterium wyboru respondentów było to, czy kupili oni używany produkt w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Badanie zostało przeprowadzone 15 kwietnia 2019 r. Z odpowiedzi wynika, że zrównoważona konsumpcja nie była główną motywacją respondentów do kupowania używanych produktów. Najczęściej wskazywanym motywem była niska cena produktów. Niektóre odpowiedzi były jednak pośrednio związane ze zrównoważoną konsumpcją.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies