W artykule zajęto się zagadnieniem wprowadzania przez przedsiębiorstwa górnicze nowych produktów, procesów, rozwiązań
organizacyjnych lub metod marketingowych, które przynoszą korzyści środowisku w okresie wytwarzania lub wykorzystywania
produktu. Dokonana analiza wskazuje jakie korzyści dla środowiska są najczęściej uzyskiwane przez przedsiębiorstwa górnicze,
a jakie przez ogół przedsiębiorstw przemysłowych. Następnie przedstawiono ocenę jakie motywy dominują przy podejmowaniu
decyzji o wdrożeniu ekoinnowacji, stwierdzając na tej podstawie, że przedsiębiorstwa górnicze wdrażają ekoinnowacje najczęściej
w celu obniżki kosztów prowadzenia działalności, a konkretnie opłat środowiskowych.
The article analyzes the introduction in the mining companies, of new products processes, organizational or marketing
methods that obtained environmental benefits during the production of goods or during the consumption or use of a good
by the end user. An analysis indicate what of the benefits to the environment are usually obtained by mining companies, and
which by all industrial enterprises. Then autors assess, what factors had most importance in driving enterprise’s decisions to
introduce eco-innovations. On this basis was concluded, that mining companies are implementing the most eco-innovation
to reduce costs of business, that are namely environmental charges.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00