Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O myśleniu statystycznym w pedagogice. Na marginesie odczytań książki Wiesława Szymczaka pt. Praktyka wnioskowania statystycznego

Tytuł:
O myśleniu statystycznym w pedagogice. Na marginesie odczytań książki Wiesława Szymczaka pt. Praktyka wnioskowania statystycznego
About Statistical Thinking in Pedagogics. On the Margin of the Reading of Wiesław Szymczak’s book The practice of Statistical Inference
Autorzy:
Pasikowski, Sławomir
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/16539542.pdf
Data publikacji:
2021-05-25
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych PAN
Tematy:
statistical thinking
pedagogics
research in education
Źródło:
Rocznik Pedagogiczny; 2020, 43; 252-261
0137-9585
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to the issue of statistical thinking in pedagogy and research conducted in this discipline. Inspired by the readings of the book by Wiesław Szymczak, The Practice of Statistical Inference, it contains comments on popular associations and misunderstandings about what statistics is, what its principles and goals are, and therefore also comments on the using of statistical methods inconsistently with the underlying assumptions of statistical theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies