Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Exploring EFL Teachers’ Perspectives of Professional Knowledge and Teaching Efficacy in Vocational High Schools

Tytuł:
Exploring EFL Teachers’ Perspectives of Professional Knowledge and Teaching Efficacy in Vocational High Schools
Autorzy:
Tzu-Ching Chen, Kate
Chia-Li Chen, Sabina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/16530438.pdf
Data publikacji:
2013-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
vocational high school
EFL teachers
professional knowledge
teaching efficacy
Taiwan
Źródło:
The New Educational Review; 2013, 34; 270-279
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The presented study was conducted to investigate vocational high school EFL teachers’ professional knowledge and teaching efficacy from teachers’ perspectives. Data were collected through a questionnaire and analyzed by frequency distribution, t-test, ANOVA, Pearson correlation and stepwise regression. The results indicated that teachers have higher performance on professionalism and attitude to professional knowledge; teaching and class management in teaching efficacy. A significantly positive correlation was found between EFL teachers’ professional knowledge and teacher efficacy. Teachers reported that professional skills, professionalism, and attitude in professional knowledge were significant predictors of teaching efficacy. Professional knowledge helps to shape effective teaching.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies