Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kontakty młodzieży polskiej i ukraińskiej z rówieśnikami z niepełnosprawnością w szkole a jej gotowość do integracji edukacyjnej

Tytuł:
Kontakty młodzieży polskiej i ukraińskiej z rówieśnikami z niepełnosprawnością w szkole a jej gotowość do integracji edukacyjnej
Interactions of Polish and Ukrainian youth with peers with disabilities at school and their readiness for educational integration
Autorzy:
Kazanowski, Zdzisław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1628317.pdf
Data publikacji:
2020-03-17
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Instytut Pedagogiki
Źródło:
Niepełnosprawność; 2020, 37; 166-185
2080-9476
2544-0519
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wyniki badań gotowości integracyjnej młodzieży polskiej i ukraińskiej. Analiza uwzględnia kontakty badanych uczniów z rówieśnikami z niepełnosprawnością na wcześniejszych etapach edukacyjnych. Wyniki badań ujawniają istotne statystycznie różnice między badanymi grupami narodowymi. Młodzież ukraińska uzyskała w wielu obszarach wyższe natężenie gotowości integracyjnej niż młodzież polska. Interesujące jest także ustalenie, iż w przypadku młodzieży ukraińskiej wysokość tego natężenia nie jest różnicowana przez posiadanie doświadczeń integracyjnych, podczas gdy w przypadku młodzieży z Polski takie doświadczenia sprzyjają różnicowaniu badanej gotowości.

The article presents findings of the study on the integration readiness among Polish and Ukrainian youth. Interactions of surveyed students with their peers with disabilities at earlier educational stages have been taken into account in the analysis. Study findings reveal statistically significant differences between the studied national groups. In many areas, Ukrainian youth obtained a higher level of integration readiness in comparison to their Polish counterparts. Interestingly, it has been also found that in the case of Ukrainina youth, the level of intergration readiness is not differentiated by having integration experiences, whereas for young people from Poland, such experiences are conducive to differentiation of the studied readiness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies