Tytuł pozycji:
The effects of involvement in non-governmental organization activities as an example of Lifelong Learning – the example of the experience families of children with ASD
- Tytuł:
-
The effects of involvement in non-governmental organization activities as an example of Lifelong Learning – the example of the experience families of children with ASD
Wpływ zaangażowania w działalność organizacji pozarządowych jako przykład Lifelong Learningu – na przykładzie rodzin dzieci z ASD
- Autorzy:
-
Łaga, Patrycja
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1628277.pdf
- Data publikacji:
-
2020-10-13
- Wydawca:
-
Uniwersytet Gdański. Instytut Pedagogiki
- Źródło:
-
Niepełnosprawność; 2020, 39; 161-173
2080-9476
2544-0519
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to describe and analyse how families with autistic children self-organize and how they evaluate received support. The author is going to show how parents from provincial area cooperate with the local community to create support group and educational meetings for their families. This research is based on project which involves about 30 families from the countryside. The present study was run between April and December 2015 and followed action-research methodology. The objectives of the project were to create qualitative changes in the life of families with autistic children and to strive for equalize the equality in access to social support and specialists among parents living in the city and in the countryside. The paper is going to show how project participants describe taken actions, especially in context of Lifelong Learning perspective.
Celem niniejszego artykułu jest opis i analiza procesu samoorganizacji rodzin dzieci z autyzmem oraz ich ocena otrzymywanego wsparcia. Autor zamierza przedstawić jak rodzice z terenów wiejskich poprzez współpracą z lokalną społecznością tworzą grupę wsparcia i warsztaty szkoleniowe dla ich rodzin. Opisywane badanie jest oparte na projekcie angażującym 30 rodzin dzieci z autyzmem z terenów wiejskich, który odbywał się na przełomie kwietnia i grudnia 2015 na podstawie metodologii badań w działaniu. Celami projektu było wprowadzenie jakościowych zmian w życiu rodzin dzieci z autyzmem oraz wyrównanie nierówności w dostępie do wsparcia społecznego i specjalistycznego wśród rodziców żyjących na terenach wiejskich. Artykuł przedstawia jak uczestnicy projektu opisują podejmowane działania w odniesieniu do perspektywy Lifelong Learningu.