Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emancypacja podmiotów, które (nie) umieją mówić

Tytuł:
Emancypacja podmiotów, które (nie) umieją mówić
Emancipation of subjects that can(not) speak
Autorzy:
Szkudlarek, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1621416.pdf
Data publikacji:
2019-12-31
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Źródło:
Ars Educandi; 2019, 16; 55-62
2083-0947
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W swojej odpowiedzi na artykuł Joanny Rutkowiak autor wskazuje na różnice pomiędzy opisywanymi doświadczeniami nauczycielki w prowincjonalnej szkole wyższej a niektórymi elementami koncepcji Rancière’a. Prowadzi go to do krytyki Rancière’a pojmowania emancypacji, które pozostaje problematyczne wobec specyfiki generacji Z oraz narastających tęsknot za autorytaryzmem.

In his response to the article by Joanna Rutkowiak, the author explores the differences between her testimony as a teacher in a provincial university and Rancière’s philosophy. This leads him to a critique of Rancière’s idea of emancipation – which is seen as problematic in relation to generation Z specificity and an increasingly significant tendency of a longing for authoritarianism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies