Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polski film dokumentalny po 2005 roku. Koncepcje i doświadczenia

Tytuł:
Polski film dokumentalny po 2005 roku. Koncepcje i doświadczenia
Polish documentary film after 2005. Ideas and experiences
Autorzy:
Kopczyński, Krzysztof
Hučková, Jadwiga
Zwierzchowski, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/books/15985328.pdf
https://bibliotekanauki.pl/books/15985328.epub
https://bibliotekanauki.pl/books/15985328.mobi
Data publikacji:
2023-06-01
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zebrane w książce teksty są podsumowaniem pracy autora jako producenta filmów dokumentalnych (1995-2016). W publikacji omówiona została sytuacja na rynku filmowym w latach 2005-2022, po wejściu w życie Ustawy o kinematografii, na mocy której powstał Polski Instytut Sztuki Filmowej. Autor analizuje mechanizmy funkcjonujące w środowisku twórców i podkreśla, że osiągnięcie sukcesu wymaga współpracy z innymi podmiotami, m.in. osobami badającymi rynek czy piszącymi o filmach. Zgodnie z podejściem prezentowanym przez badacza, ważnym elementem przedmiotowego statutu filmów dokumentalnych jest dialog z widzami – film powinien być traktowany jako narzędzie komunikacji.

The texts collected in the book are a summary of the author’s work as a documentary film producer (1995-2016). The book explores the situation in the film industry in 2005-2022, after the implementation of the Act on Cinematography, which resulted in forming Polish Film Institute. The author analyses the mechanisms functioning among the filmmakers, and stresses that achieving success requires cooperation with other entities, e.g. those researching the market or writing about films. In his opinion, a very important element of the subjective status of documentaries is the dialogue with the viewers – a film should be treated as a communication tool.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies