Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cultural Message Through the Specific Characteristics of New Media

Tytuł:
Cultural Message Through the Specific Characteristics of New Media
Wpływ specyfiki nowych mediów na odbiór przekazu kulturowego
Autorzy:
Nováčiková, Daša
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1596962.pdf
Data publikacji:
2017-03-31
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
nowe media
kultura
konwergencja
dziennikarstwo online
Internet
dziennikarz
new media
culture
convergence
online journalism
internet
journalist
Źródło:
Perspektywy Kultury; 2017, 16, 1; 71-84
2081-1446
2719-8014
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study is primarily concerned with how the new media is current ly modifying the existing perception of journalism. The aim is not to summarize all new technologies and media, but to examine the spe cific characteristics of online media. This study strives to offer the most comprehensive view of specifics and differences between online media (incorporating online journalism) and the traditional media. It also deals with important issues, such as how cultural factors can modify our perception of new media or vice versa – how media and technolo gies shape the cultural environment in which they operate.

W artykule podjęta została tematyka wpływu nowych mediów na po strzeganie współczesnego dziennikarstwa. Celem artykułu jest nie tyle omówienie typów nowych technologii, ile ich udział w kształtowaniu mediów internetowych. W opracowaniu omówiona została specyfika mediów cyfrowych, zostały też wskazane najistotniejsze różnice po między mediami internetowymi a tradycyjnymi. W tym kontekście została dokonana analiza dziennikarstwa internetowego. W tekście zwrócono także uwagę na inne ważne kwestie, takie jak wpływ czyn ników kulturowych na postrzeganie nowych mediów. Podjęta też zo stała próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób media i technologia wpływają na środowisko kulturowe, w którym działają.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies