Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dwustrefowe sterowanie momentu i strumienia napędu falownikowego z silnikiem indukcyjnym klatkowym

Tytuł:
Dwustrefowe sterowanie momentu i strumienia napędu falownikowego z silnikiem indukcyjnym klatkowym
Torque and flux control of induction machine drive in flux weakening region
Autorzy:
Wójcik, P.
Kaźmierkowski, M.P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/159661.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Elektrotechniki
Tematy:
osłabianie strumienia
bezpośrednie sterowanie momentem
bezpośrednie sterowanie strumieniem
silnik indukcyjny klatkowy
Źródło:
Prace Instytutu Elektrotechniki; 2008, 239; 131-142
0032-6216
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł opisuje sterowanie silnikiem indukcyjnym klatkowym zasilanym z falownika napięcia w obszarze osłabionego strumienia. Praca powyżej prędkości bazowej wiąże się z ograniczeniami wynikającymi z maksymalnego napięcia wyjściowego przekształtnika energoelektronicznego, maksymalną dopuszczalną wartością prądu fazowego silnika oraz ograniczeniem momentu elektromagnetycznego w obszarze stałej mocy i stałego poślizgu. W tym artykule przedstawiono metodę maksymalizacji momentu w obszarze osłabiania strumienia, oraz porównano ją z powszechnie stosowaną w praktyce metodą 1/omega. Sterowanie silnika indukcyjnego zostało zrealizowane w oparciu o metodę bezpośredniej regulacji momentu z modulacją wektorową (ang. Direct Torque Control with Space Vector Modulation DTC-SVM). W artykule przedstawione zostały wyniki eksperymentalne dla silnika trakcyjnego 75 kW.

In this paper PWM inverter fed induction motor drive performance in field weakening region is presented. Above base speed voltage and current limitations have an influence on electromagnetic torque production. Therefore, maximization of the torque has to be done under weaken flux magnitude. In this paper an algorithm of flux weakening with torque maximization is presented and compared to classical 1/omega method. Presenter induction motor drive is controlled by Direct Torque Control with Space Vector Modulation (DTC-SVM) algorithm. Some experimental results of 75 kW traction machine based drive are attached.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies