Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rama interpretacyjna „pandemii COVID-19” a wybrane zasady propagandy politycznej – propozycja zestawienia zakresu użyteczności

Tytuł:
Rama interpretacyjna „pandemii COVID-19” a wybrane zasady propagandy politycznej – propozycja zestawienia zakresu użyteczności
Interpretative frame of the „COVID-19 pandemic” and selected principles of political propaganda – proposal of analytical report of the utility
Autorzy:
Bartoszewicz, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1592364.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
propaganda
media
COVID-19
Źródło:
Acta Politica Polonica; 2020, 50, 2; 65-74
2451-0432
2719-4388
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Częstotliwość występowania ramy interpretacyjnej „pandemia COVID-19”, a co za tym idzie – jej wpływ na światową i krajową opinię publiczną – wzrosły od stycznia 2020 roku tak dynamicznie i wyraźnie, że dziś trudno wyobrazić sobie wydanie jakiegokolwiek serwisu informacyjnego, w którym odbiorca nie usłyszy ani słowa o koronawirusie. Za podstawowy cel artykułu uznano zestawienie analityczne zakresu użyteczności „ramy pandemii COVID-19” z czterema wybranymi zasadami realizacji przedsięwzięć propagandowych. W pierwszej części opracowania scharakteryzowano istotę zjawiska propagandy, natomiast w drugiej i trzeciej część artykułu przedstawiono analizę użyteczności ramy pandemii COVID-19 dla realizacji wybranych zasad propagandy politycznej. W ostatniej części opracowania zawarto podsumowanie.

Frequency of the interpretative frame of “COVID-19 pandemic”, and thus its impact on global and national public opinion, has increased since January 2020 to such an extent – that today it is difficult to imagine any TV news where the receiver will not hear a word about the coronavirus. The main objective of the article is to provide an analytical report of the utility of the “COVID-19 pandemic” frame with four selected principles for the imple- mentation of propaganda projects. In the first part of the study the essence of propaganda was characterized. The second and third parts of the article analyse the usefulness of the COVID-19 pandemic framework for implementing selected principles of political propaganda. The last part of the study includes a summary.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies