Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane problemy optymalizacji pneumatycznego zespołu amortyzującego

Tytuł:
Wybrane problemy optymalizacji pneumatycznego zespołu amortyzującego
Selected problems of pneumatic damping system optimisation
Autorzy:
Kiczkowiak, T.
Maciejewski, I.
Krzyżyński, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/158411.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
amortyzacja drgań
pneumatyka
optymalizacja
vibration damping
pneumatics
optimisation
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2010, R. 56, nr 4, 4; 349-354
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono model matematyczny zespołu amortyzującego zawierającego sprężynę pneumatyczną w postaci siłownika pneumatycznego współpracującego ze zbiornikiem dodatkowym. Sformułowano zadanie optymalizacyjne z dwoma kryteriami (przyspieszeniowym i przemieszczeniowym) i wykorzystując system Matlab Simulink przeprowadzono jego rozwiązanie. W pracy przedstawiono wyniki obliczeń i trudności jakie autorzy napotkali. Przeanalizowano przyczyny tych problemów i wskazano jak im ewentualnie zapobiec. Praca stanowi wycinek szerszych badań prowadzonych przez autorów.

The paper deals with modelling and numerical investigations of a vibration damping system containing the pneumatic spring connected to an additional air reservoir. The pneumatic spring is built on the basis of pneumatic cylinder, therefore its effective area is constant and does not depend on the pneumatic spring deflection. A guidance mechanism, which is used for suspending the isolated object, is not taken into account in this paper. Using simulation model of this system, the optimisation procedure is proposed in order to improve dynamic properties of the vibration damping structure. The maximum magnitude of the system transfer function and the maximum relative displacement of the suspension are chosen to be conflicting optimisation criteria. The decision variables are defined as the system parameters that have an influence on the viscoelastic force characteristics of the vibration damping system. The optimisation task formulated in this way is solved with use of Matlab Simulink software. The paper presents the optimisation results and describes the difficulties met. The difficulties are analysed and some practical directions for other researchers are pointed out. This paper is only a part of the complex investigations performed by the authors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies