Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Preferowana i rzeczywista codzienność szkolna w perspektywie uczniów

Tytuł:
Preferowana i rzeczywista codzienność szkolna w perspektywie uczniów
Preferred and Actual School Reality from Students’ Perspective
Autorzy:
Jakimiuk, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/15836070.pdf
Data publikacji:
2021-06-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
classroom
school climate
school culture
TROFLEI
adolescents
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2021, 61; 7-25
1233-6688
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study contains an analysis of school reality and refers to its perception by individuals directly engaged in it, namely the students (teachers’ perception has been excluded) who experience and face various situations occurring at school environment. The purpose of this project was to explore various aspects of school life from students’ perspective in actual and preferred terms. The research was carried out among 1,036 students of elementary school, from grade 4 to grade 7, and middle-school from grade 2 to grade 3. The research tool was TROFLEI questionnaire (Technology-Rich Outcomes-Focused Learning Environment Inventory). The study has enabled identification of those aspects of everyday school reality which are of utmost importance to the students. The results moreover revealed a gap between the actual and the preferred states for all characteristics between elementary school students and middle-school students. The study results suggest a change of teaching methods and styles in Polish school and rejection of the schematic approach to pay attention to students’ personal development and relationships between students themselves and between students and teachers. All that is a precondition for a friendly atmo[1]sphere at school and underpins a successful realization of its function.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies