Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie osiągów elektrycznych akumulatora typu Ni-MH do zastosowania w napędach hybrydowych

Tytuł:
Badanie osiągów elektrycznych akumulatora typu Ni-MH do zastosowania w napędach hybrydowych
Investigation of the electrical performance of Ni-MH-type battery in terms of its application in hybrid propulsion
Autorzy:
Sierczyńska, A.
Kopczyk, M.
Jankowska, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/158282.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
akumulatory typu nikiel- wodorek metalu
charakterystyka elektryczna
napędy hybrydowe
nickel-metal hydride battery
electrical characteristic
hybrid drive
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2008, R. 54, nr 7, 7; 440-442
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy zaprezentowano wyniki badań zaprojektowanego w CLAiO pryzmatycznego akumulatora Ni-MH o napięciu 1,2 V i pojemności nominalnej 18 Ah, przeznaczonego do rozładowań wysokimi prądami. Przeprowadzone badania elektryczne pozwoliły zaobserwować różnice w osiąganych wartościach pojemności wyładowania oraz napięciach pracy ogniwa w zależności od zastosowanych trybów ładowania / rozładowania. Badany akumulator wykazywał wysoką żywotność cykliczną przy trybach ładowania / rozładowania stosowanych w HEV. Opracowany akumulator charakteryzował się wysoką skutecznością ładowania. Uzyskano wysoki stopień odzysku ładunku elektrycznego. Uzyskano bardzo dobre wyniki pojemności rozładowania ogniwa w niskich temperaturach. Przeprowadzone badania pozwoliły określić wstępnie przydatność tego typu ogniw do napędów hybrydowych.

In the paper results of tests performed on a prismatic 1.2 V, 18 Ah Ni-MH type battery constructed in CLAiO and destined for high-drain applications are presented. The tests revealed differences in discharge capacities and working voltages in relation to the applied charge/discharge regimes. The tested battery showed good cyclic behavior under the regimes typical for hybrid electric vehicles (HEV). The battery shows also high charging efficiency and high degree of charge recovery. Very good values of discharge capacities were obtained at low temperatures. The tests allowed for a preliminary assessment of the applicability of this type of cells in hybrid propulsion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies