Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty analizy niezawodnościowo-eksploatacyjnej układów zasilania systemów telematyki autostradowej

Tytuł:
Wybrane aspekty analizy niezawodnościowo-eksploatacyjnej układów zasilania systemów telematyki autostradowej
Selected aspects of reliability-exploitation analysis of power supply of highway telematics systems
Autorzy:
Rosiński, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/158181.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
układ zasilania
niezawodność
eksploatacja
telematyka autostradowa
power supply system
reliability
exploitation
highway telematics
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2014, R. 60, nr 9, 9; 788-790
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano analizę dwutorowego układu zasilania systemu telematyki autostradowej w aspekcie niezawodnościowoeksploatacyjnym. Przyjmując trzy stany (pełnej zdatności SPZ, zagrożenia bezpieczeństwa QZB i zawodności bezpieczeństwa QB) oraz określone przejścia pomiędzy nimi, wyznaczono zależności pozwalające na wyznaczenie prawdopodobieństw przebywania układu zasilania systemu telematyki autostradowej w wymienionych stanach.

The reliability of functioning of highway telematics systems requires ensuring the adequate supply of the devices they consist of. Their failure is a failure in the system, which may result in interruption of the operation of the whole or a part of the system. Therefore, the devices are usually supplied from two sources. The first one is the main power supply. In the case of the main power supply failure, the system is automatically switched to the reserve power source. The paper presents the analysis of a two-way power supply of highway telematics system in terms of reliability-exploitation. Assuming three states (full ability SPZ, impendency over safety QZB and unreliability of safety QB) and certain transitions between them, there were determined the probabilities of staying the power supply highway telematics systems in those states.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies