Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of fin’s material capabilities on the propulsion system of biomimetic underwater vehicle

Tytuł:
Influence of fin’s material capabilities on the propulsion system of biomimetic underwater vehicle
Autorzy:
Piskur, Pawel
Szymak, Piotr
Kitowski, Zygmunt
Flis, Leszek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1573707.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Tematy:
fin flexibility
propulsion force
biomimetic underwater vehicle
fish-like movement
Źródło:
Polish Maritime Research; 2020, 4; 179-185
1233-2585
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The technology of Autonomous Underwater Vehicles (AUVs) is developing in two main directions focusing on improving autonomy and improving construction, especially driving and power supply systems. The new Biomimetic Underwater Vehicles (BUVs) are equipped with the innovative, energy efficient driving system consisting of artificial fins. Because these driving systems are not well developed yet, there are great possibilities to optimize them, e.g. in the field of materials. The article provides an analysis of the propulsion force of the fin as a function of the characteristics of the material from which it is made. The parameters of different materials were used for the fin design and their comparison. The material used in our research was tested in a laboratory to determine the Young’s modulus. For simplicity, the same fin geometry (the length and the height) was used for each type of fin. The Euler–Bernoulli beam theory was applied for estimation of the fluid–structure interaction. This article presents the laboratory test stand and the results of the experiments. The laboratory water tunnel was equipped with specialized sensors for force measurements and fluid–structure interaction analysis. The fin deflection is mathematically described, and the relationship between fin flexibility and the generated driving force is discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies