Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Remarks on control oriented mathematical modelling of permanent magnet synchronous motors

Tytuł:
Remarks on control oriented mathematical modelling of permanent magnet synchronous motors
Uwagi o modelowaniu matematycznym silników synchronicznych z magnesami trwałymi pod kątem sterowania
Autorzy:
Barciński, T.
Emirsajłow, Z.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/157001.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
modelowanie matematyczne
silnik synchroniczny z magnesami trwałymi
sterowanie
mathematical modelling
permanent magnet motor
control
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2007, R. 53, nr 6, 6; 56-59
0032-4140
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of the paper is to show that the commonly used model of permanent magnet synchronous motor with higher order harmonics of the magnetic flux angular distribution in dq-coordinates is appropriate for control only under some strict conditions. In general, mathematical models of the motor in the natural and dq-coordinates are not always equivalent. The equivalence is meant in the sense that two models are equivalent if the angular velocities caused by identical waveforms of input voltages and initial conditions, are equal. In this paper we derive equivalence conditions and present simulation results illustrating the equivalence problem.

Głównym celem artykułu jest pokazanie, że powszechnie stosowane w projektowaniu układów sterowania modelowanie silników synchronicznych z magnesami trwałymi z wyższymi harmonicznymi rozkładu strumienia magnetycznego w szczelinie powietrznej jest poprawne przy ścisłym spełnieniu pewnych warunków. Modele silnika w naturalnym i dq-układach współrzędnych nie zawsze są równoważne, w tym sensie. Równoważność modeli silników jest tu rozumiana jako równość przebiegów prędkości kątowej wywołanej identycznymi przebiegami napięć wejściowych przy tych samych warunkach początkowych. W artykule wyprowadzono warunki równoważności i przedstawiono wyniki badań symulacyjnych ilustrujące problem równoważności tych modeli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies