This review discusses the book by Aleksander W. Mikołajczak and Patryk Borowiak entitled Design saszetki z cukrem. O komunikowaniu się z rzeczami (On the Design of a Packet of Sugar. How We Communicate with Objects). The text focuses on the interactions between people and objects, a phenomenon intrinsic to postmodernity, or the contemporary consumerist culture. The work is a peculiar biography of the packet of sugar and presents a multifaceted exploration thereof. The authors depart from the commonly conducted statistical analysis of the object of interest and instead endeavour to present the full extent of its existence and all the subsequent stages of its life, pointing to the complexity and the volatility of the process; this should be considered an innovative approach at its own right. The packet of sugar is viewed not only in the sociocultural perspective, but also through the lens of linguistics and onomastics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00